Ciasteczka podwójnie czekoladowe


DSCF3743

Ciasteczka podwójnie czekoladowe zawierają zarówno tabliczkę czekolady jak i kakao. Czekolada dodaje trochę słodszego smaku, bo według mnie samym kakaowym ciastkom trochę go brakuje. Po upieczeniu jednej porcji szybko przekonałam się, że ona nie wystarczy i zabrałam się za drugą. Znikają bardzo szybko. Najlepiej smakują ze szklanką mleka. Naprawdę polecam : )

Przepis ponownie pochodzi z bloga Sweet Place. Oprócz dodania czekolady nie było co w nim zmieniać, choć nie udało mi się uzyskać takiego samego efektu pięknie spłaszczonych ciasteczek.

Składniki (ok. 45 sztuk):

1 i 1/4 mąki
150 g miękkiego masła
1 szklanka cukru
1 jajko (w temp. pokojowej)
1/2 szklanki kakao
1/4 łyżeczki soli
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 tabliczka czekolady (dowolnej, ja użyłam mlecznej z orzechami)

Jak zrobić?

1. Masło ucieramy z cukrem. Dodajemy jajko i miksujemy. Następnie dodajemy wszystkie suche składniki i miksujemy, aż masa będzie jednolita. Chwilkę to może potrwać. Masę wkładamy do lodówki na 30 minut.

2. Czekoladę kroimy na drobne kawałeczki i dodajemy do masy. Piekarnik włączmy na 190°C i zajmujemy się ciastkami. Z masy formujemy kulki (ciasto z łatwością formuje się w dłoniach) wielkości orzecha włoskiego i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia zachowując spore odstępy – piekłam po 16 na blaszce. Delikatnie spłaszczamy.

3. Ciastka pieczemy 9 minut. Myślę, że można zwyczajnie zaufać zegarkowi. Ciastka, jeśli tylko się nie przypalą, będą smaczne. Zależnie od wielkości, wyjdą miększe lub bardziej kruche.

Smacznego ! ! !

DSCF3733

DSCF3747

Skomentuj

