Ciasteczka z kawałkami czekolady


DSCF3674

Przepis na czekoladowe ciasteczka znalazłam na blogu Sweet Place i jestem nim zachwycona. Ograniczyłam ilość dodawanej czekolady, ale przepis jest świetny i myślę, że nie ma co tu zmieniać. Ciasteczka są kruche i smakiem przypominają pieguski, których jestem wielką fanką. Już od dawna próbowałam znaleźć przepis na idealne ciasteczka z czekoladą i wreszcie się udało : )

Składniki:

100 g czekolady mlecznej
100 g czekolady białej
250 g masła (w temp. pokojowej)
150 g cukru
16 g cukru waniliowego
450 g mąki
2 jajka
1/4 szklanki mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Jak zrobić?

1. Masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Miksując, powoli dodajemy jajka (po jednym). Dodajemy mleko i dalej miksujemy. Teraz stopniowo dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia. Miksujemy do połączenia się składników i wkładamy ciasto do lodówki na 30 minut.

2. Piekarnik nagrzewamy do 180°C. Czekoladę kroimy na drobne kawałki i dodajemy do ciasta. Można wmieszać ją za pomocą szpatułki. Z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w dość dużych odległościach (piekłam je w 3 rzędach po 4 ciastka).

3. Pieczemy około 15 minut, aż się zarumienią. Potem przekładamy na kratkę do przestudzenia.

Smacznego!

One thought on “Ciasteczka z kawałkami czekolady

Skomentuj

