Babeczki z kawałkami czekolady i orzechami pekan


DSCF3589

 

Wiem, że już dawno nie umieszczałam na blogu żadnego przepisu. Miałam krótki moment, kiedy zastanawiałam się nad usunięciem bloga. Postanowiłam jednak tego nie robić, a chęci do pieczenia wróciły i dziś objawiają się w słodziutkich czekoladowych babeczkach : ) Są urocze, a im więcej orzechów i czekolady, tym smaczniejsze : )

Składniki:

130 g masła
110 g cukru pudru
2 jajka
150 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
30 g kakao
2 łyżki rumu
70 g mlecznej czekolady pokrojonej na małe kawałki
2 garstki orzechów pekan (ale mogą też być włoskie)
bita śmietana (ubiłam śmietankę 36%, dodałam opakowanie cukru waniliowego i łyżkę cukru pudru)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Jak zrobić?

Masło ucieramy z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodajemy jajka po jednym. Miksujemy. Przesiewamy do masy wymieszaną mąkę, proszek do pieczenia i kakao i miksujemy. Dodajemy też rum, czekoladę i orzechy. Dokładnie wymieszaną masę przekładamy do foremek (z podanego przepisu wychodzi 12 sztuk).

Pieczemy w 180°C około 20 minut.

Dekorujemy bitą śmietaną.

Smacznego! : )

DSCF3587

DSCF3592

 

4 thoughts on “Babeczki z kawałkami czekolady i orzechami pekan

Skomentuj

