Kompot rabarbarowy / Rhubarb compote


DSCF2921

W zasadzie przepis na ten kompot nie jest mój, tylko mojej babci. Z początku go nie doceniałam. Kompot jak kompot. Ale w końcu dotarło do mnie, że jest wspaniały : ) Kluczem do dobrego smaku są tu cynamon i goździki. Składników nie trzeba bardzo dokładnie odmierzać (ja zrobiłam to tylko na potrzeby bloga).  Taki kompot rabarbarowy mogłabym pić litrami. I wcale nie żartuję :)

Składniki:

3 l wody
ok. 1,1 kg rabarbaru
kilka goździków
kawałek cynamonu
15 g cukru waniliowego
cukier i kwasek cytrynowy do smaku

Jak zrobić?

1. Do garnka wrzucamy rabarbar i wlewamy wodę. Gotujemy na wysokim ogniu do zagotowania, po czym go zmniejszamy. Wsypujemy cukier waniliowy, wrzucamy cynamon i goździki i gotujemy około 20 minut.

2. Kompot przelewamy przez sitko (rabarbar wyrzucamy). Dodajemy cukru do smaku i trochę kwasku cytrynowego (ja nie dodałam, bo tym  razem kompot wyszedł baaardzo kwaśny). Odstawiamy, aby trochę ostygł.

Smacznego!

2 thoughts on “Kompot rabarbarowy / Rhubarb compote

Skomentuj

