Gofry z bitą śmietaną i truskawkami / Waffles with whipped cream and fruit


DSCF2866

Kiedy ostatnio miałam okazję wybrać się nad morze z koleżankami, postanowiłyśmy pójść na gofry. Marzyły mi się takie pyszne mięciutkie z bitą śmietaną i dużą porcją owoców. Rozczarowałam się jednak, gdyż moje gofry były twarde, suche i szczerze mówiąc, już po pierwszym gryzie nie miałam na nie ochoty. Jako że kupne gofry nie zaspokoiły moich kubków smakowych, musiałam wykonać je samodzielnie w domu. Przepis podyktował mi już dawno tata. Korzystam z niego za każdym razem robiąc gofry. Nie wiem czy każdy by je polubił, ale dla mnie są jak najbardziej w sam raz. No i przede wszystkim są mięciutkie i smaczne. Zachęcam do spróbowania : )

Składniki (ok. 20 szt.):

4 jajka
3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
2 szklanki mleka
1/2 kostki margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
bita śmietana (może być kupna)
dowolne owoce

Jak zrobić?

1. Margarynę rozpuszczamy i odstawiamy do przestudzenia. Pozostałe składniki miksujemy razem na jednolitą masę. Na końcu dodajemy ostudzoną margarynę. Przygotowane ciasto odstawiamy na 30 minut.

2. Włączamy gofrownicę, smarujemy ją cienką warstwą oleju i pieczemy gofry.

Ja je robiłam po około 4 minuty, ale oczywiście zależy to od ich kształtu i od gofrownicy. Gotowe smarujemy bitą śmietaną i układamy na nich owoce.

Smacznego!

 

DSCF2869

2 thoughts on “Gofry z bitą śmietaną i truskawkami / Waffles with whipped cream and fruit

Skomentuj

