Ciasto z truskawkami / Strawberry cake


DSCF2758

Od kiedy pierwszy raz upiekłam to ciasto (razem z prawie całą rodziną), pojawia się ono w moim domu, gdy tylko mam świeże truskawki pod ręką. Zimą kupowałam nawet takie paczkowane, ale to nie to samo co truskawki z własnego ogródka. Teraz mogłam upiec je znowu i jestem zadowolona z efektu. Ciasto wyszło delikatne, wilgotne i słodkie, ale przede wszystkim smaczne, a dzięki pysznym truskawkom ma cudowny smak. Przepis jest całkowicie mój (no może też odrobinę mojej babci, której radziłam się co do proporcji niektórych składników).

Składniki:

– biszkopt:
5 jajek
szczypta soli
5 łyżek cukru
6 łyżek mąki
niecała łyżeczka proszku do pieczenia

– krem:
3 jajka
1 1/2 szklanki cukru
250 g margaryny (temp. pokojowa)
3 łyżki kakao

-poncz:
200 ml wody
4 łyżki rumu
3 łyżeczki cukru
4 łyżki soku z cytryny

-galaretka:
1 opakowanie galaretki o czerwonym kolorze
250 g truskawek

Jak zrobić?

1. Biszkopt:
Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodajemy cukier (po trochu) i miksujemy. Następnie dodajemy żółtka po jednym. Wymieszaną masę łączymy za pomocą łyżki z mąką i proszkiem do pieczenia. Mieszamy kilka minut, aby składniki dobrze się połączyły. Gotową masę wylewamy do przygotowanej tortownicy (dół wyłożyłam papierem, a boki wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą).
Biszkopt pieczemy około 30 minut – boki ciasta powinny odchodzić od foremki.

2. Krem:
Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę w metalowej misce lub rondelku. Następnie ubijamy dalej jajka na parze. Może to potrwać około 20-30 minut. Jajka powinny nieco zgęstnieć. (Można sprawdzić, czy jajka są już ubite, wylewając trochę większą kroplę na talerzyk – powinna zgęstnieć po ostygnięciu). Ubite jajka zostawiamy do ostygnięcia.
W osobnej misce ucieramy margarynę i dodajemy do niej powoli ubite jajka, dokładnie miksując. Na koniec dodajemy kakao.

3. Rozpuszczamy galaretkę. Gotowy biszkopt kroimy na dwa blaty. Wszystkie składniki ponczu łączymy i nasączamy nim oba blaty. Przekładamy je 1/3 kremu. Na wierzch również nakładamy krem (dokładnie, aby galaretka się nie wylała), a na bokach tworzymy jakby kwiatki, unosząc tylkę (gwiazdkę) do góry podczas wyciskania kremu. Na wierzchu układamy truskawki pokrojone na plasterki, a na nie wylewamy galaretkę, gdy będzie już gęstnieć.

Smacznego !!!

DSCF2748

DSCF2746

2 thoughts on “Ciasto z truskawkami / Strawberry cake

Skomentuj

