Odwrócone ciasteczka / Cookies turned away


DSCF2550

Te ciasteczka stworzyłam na podstawie przepisu z bloga Pretty Baked. Gdy tylko zobaczyłam ich zdjęcie wiedziałam, że muszę je zrobić. No i wypadło akurat na Dzień Matki, więc upiekłam je zaraz obok uwielbianego przez moją mamę tortu bezowo-kawowego. Były pyszne. Najlepiej zjeść jeszcze cieplutkie z bitą śmietaną lub gałką lodów. Polecam : )

Składniki (6 kokilek Ø 9 cm) :

-ciasto:
120 g masła
3 jajka
75 g cukru trzcinowego
1 łyżeczka cukru waniliowego
150 g mąki pszennej
20 g mielonych migdałów
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

– nadzienie:
200 g owoców (maliny, jagody, żurawina)
1/2 szklanki wody
ok. 1/4-1/2 szklanki cukru

Jak zrobić?

1. Kokilki smarujemy masłem. Na dół kładziemy kółka wycięte z papieru do pieczenia, aby nie mieć problemu z wyjęciem ciastek z foremki.

2. Cukier i wodę gotujemy przez kilka minut, aż trochę zgęstnieje. Zdejmujemy z ognia i delikatnie dodajemy maliny. Mieszamy tak, aby dokładnie zanurzyły się w syropie. Wykładamy do kokilek razem z jagodami i posypujemy płatkami migdałowymi.

3. W garnuszku roztapiamy masło i zostawiamy do przestudzenia. W misce ubijamy jajka z cukrem (i cukrem waniliowym). Dolewamy przestudzone masło i miksujemy. Dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i migdały i miksujemy na niskich obrotach do połączenia składników. Masę wykładamy do kokilek, na wcześniej przygotowane owoce. Pieczemy w temp. 180° przez około 25 minut.

4. Po wyjęciu zostawiamy jeszcze na parę minut w kokilkach, a potem odwracamy je i wyjmujemy. Podajemy z bitą śmietaną lub gałką lodów. Ja wybrałam tę pierwszą opcję i była naprawdę pyszna : )

 DSCF2534

DSCF2544

DSCF2543

DSCF2560

Smacznego !!!

Skomentuj

