Marshmallow


DSCF2477

Zawsze wiedziałam, że marshmallow jest dobre. Na początku kupowałam zwykłe kolorowe pianki dostępne w większości sklepów. Potem znalazłam takie przeznaczone specjalnie do pieczenia – pokochałam je. Na a jak odkryłam, że mogę je zrobić sama, to wiedziałam, że to mój obowiązek :) No ale jednak długo nie robiłam. Chyba się troszkę martwiłam, że przepis będzie za trudny. Myliłam się. Robiłam już kilka razy i jeszcze ani razu nie zrobiłam nic źle (to podejrzane). Myślałam, że będzie ciężko, a było prościutko. Jedyna ważna rzecz, to przeczytać dokładnie przepis przed przystąpieniem do pracy, ponieważ później może nie być na to czasu. Mój przepis jest połączeniem kilku znalezionych w internecie. Naprawdę polecam wypróbować. Satysfakcja gwarantowana : )

Składniki:

450 g cukru + łyżeczka cukru waniliowego  200 ml wody
1 łyżka glukozy
2 łyżki golden syrupu (można pominąć)
20 g żelatyny + 130 ml wrzątku
2 białka
szczypta soli
opcjonalnie kilka kropel barwnika w żelu (użyłam czerwonego)
1/4 szklanki cukru pudru wymieszana z 1/4 skrobi ziemniaczanej

Jak zrobić?

1. Foremkę (wybrałam o wielkości 17 x 22 cm) smarujemy olejem i posypujemy cukrem pudrem wymieszanym ze skrobią ziemniaczaną (resztę użyjemy do posypania gotowych pianek).

2. W średniej wielkości garnuszku podgrzewamy cukier, glukozę, golden syrup i wodę ciągle mieszając. Gdy zacznie się gotować, delikatnie zmniejszamy ogień, wkładamy termometr cukierniczy i gotujemy (nie mieszając), aż syrop osiągnie temperaturę 127°C, czyli tzw. hard-ball stage.

3. W międzyczasie żelatynę rozpuszczamy we wrzątku dokładnie mieszając. Można tez rozpuścić podgrzewając w garnuszku, ale nie gotować. Białka umieszczamy w dużej misce i wsypujemy szczyptę soli. Od razu przygotowujemy też mikser.

4. Gdy syrop osiągnie odpowiednią temperaturę ostrożnie przelewamy do niego żelatynę (nie trzeba jej studzić) dokładnie mieszając. W tym momencie możemy też dodać nasz barwnik.

5. Gdy syrop dokładnie wymieszamy, od razu zaczynamy ubija białka na sztywną pianę. Powoli dolewamy ciepły syrop, cały czas miksując. Miksujemy (około 2 minuty), aż troszkę zgęstnieje. Masę przelewamy do formy. Możemy wstawić do lodówki na około 1,5 h lub studzić w temperaturze pokojowej przez kilka godzin lub np. całą noc, do zastygnięcia.

6. Piankę wyjmujemy z foremki odwracając ją na oprószony cukrem pudrem blat. Jeśli nie będzie chciała wyjść całą foremkę można włożyć do większej wypełnionej wrzątkiem na kilka sekund (dosłownie kilka), potem wyjąć, odwrócić i poczekać aż pianka sama wyjdzie. Kroimy w kosteczki nożem posmarowanym cieniutką warstwą oleju i posypujemy delikatnie mieszanką cukru pudru i skrobi. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku. Nie wiem jak długo może leżeć. U mnie w bardzo dobrym stanie zachowała się (zamknięta w pojemniku) przez 4 dni. Dłużej nie wytrwała : )

Smacznego : )

DSCF2478

DSCF2480

DSCF2481

 

Skomentuj

