Migdałowe kulki z białą czekoladą i mascarpone / Almond balls with white chocolate and mascarpone


Serek mascarpone w mojej lodówce powoli tracił ważność, więc musiałam podjąć szybką decyzję, co z nim zrobić. Przeglądając zdjęcia różnych słodkości rzuciły mi się w oczy śliczne białe kuleczki. Od razu wiedziałam co przygotuję : ) Zajrzałam tylko, aby poznać sposób przygotowywania kuleczek, a potem wzięłam się do roboty.
Prostszego przepisu nie mogłam wybrać. Kuleczki przygotowuje się może 10 minut (bez chłodzenia). Ja masę przygotowałam wieczorem, a rano zostało mi tylko uformować kuleczki. Opłacało się : )
PS Jeśli chcecie bardziej migdałowe kuleczki, to dodajcie mniej masła orzechowego, bo głównie jego smak dominuje.

Składniki:

250 g serka mascarpone
200 g białej czekolady
4-5 łyżek śmietany kremówki
250 g mielonych migdałów
1,5 łyżki masła orzechowego

Jak zrobić?

1. Serek mascarpone umieszczamy w rondelku razem z kremówką i podgrzewamy, stale mieszając, aż mascarpone się rozpuści. Wtedy dodajemy białą czekoladę i dalej dokładnie mieszamy, aż do rozpuszczenia. Zdejmujemy z ognia. Dodajemy masło orzechowe. Dokładnie mieszamy. Jako ostatnie dodajemy migdały i dokładnie łączymy wszystkie składniki.
2. Gotową masę wkładamy do lodówki na minimum 3 godziny (ja chłodziłam całą noc). Formujemy kulki o średnicy około 2 cm. Powinny jeszcze poleżeć w lodówce minimum godzinę, a najlepiej ze 3, ponieważ formując je dłońmi, ogrzewamy je.
Smacznego : )
One thought on “Migdałowe kulki z białą czekoladą i mascarpone / Almond balls with white chocolate and mascarpone

Skomentuj

