Babeczki z masłem orzechowym / Cupcakes with peanut butter


1

 

Już jakiś czas temu zastanawiałam się, jak smakowałyby babeczki z kremem z masła orzechowego. Jak dorwałam masło orzechowe, to wiedziałam, że muszę je w końcu zrobić. Przepis znalazłam ponownie w książce Babeczki na słodko i jestem z niego jak najbardziej zadowolona. Babeczki te może nie przypadły mi bardzo do gustu (w każdym razie nie będę ich wielką fanką), ale jestem pewna, że amatorom masła orzechowego posmakują.

! Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej!

Składniki (12 babeczek):

1 i 1/4 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
3/4 szklanki cukru
120 g masła
1 jajko + 1 białko
1 łyżeczka cukru waniliowego
1/2 szklanki mleka
dowolny dżem (ja wybrałam śliwkowy)

krem z masła orzechowego (przepis tutaj)

Jak zrobić?

1. W jednej miseczce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia i sól. W osobnej misce masło ucieramy z cukrem (i cukrem waniliowym) na jasną puszystą masę. Dodajemy jajko i biało i ubijamy. Mąkę (w 3 porcjach) i mleko (w 2 porcjach) dodajemy na przemian. Całość dokładnie mieszamy.

2. Ciasto przekładamy do foremek, wypełniając je do 3/4 wysokości. Pieczemy około 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C. Babeczki wyjmujemy z foremek po 5 minutach i zostawiamy do przestudzenia na pół godziny.

3. Przestudzone babeczki kroimy poziomo na pół (tak jak widać na pierwszym zdjęciu). Jeśli bardzo wyrosły to ścinamy również wierzch.

4. Dolną część babeczki smarujemy dżemem. Przykrywamy górną częścią i nakładamy krem. Babeczki nadają się do jedzenia od razu po przygotowaniu.

Smacznego : )
Skomentuj

