Sernik z bezą migdałową / Cheesecake with almond meringue


Nie mam dużego doświadczenia w pieczeniu serników, ale zdecydowałam się na przepis na sernik z bezą orzechową (którą zmieniłam na migdałową) ze względu na moją mamę, która chciała spróbować sernika z bezą. Sama beza w rezultacie nie do końca mi wyszła, ponieważ pospieszyłam się i zamiast po dodaniu mąki delikatnie ją wymieszać łyżką, to zrobiłam to mikserem, ale sernik mimo wszystko bardzo mi smakuje, jest delikatny i wilgotny. Przepis znalazłam na stronie http://www.ewawachowicz.pl.

Składniki:

– na ciasto:
300 g mąki
100 g cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
100 g masła
1 łyżka smalcu
1 jajko
2 żółtka

– na masę serową (wszystkie składniki w temperaturze pokojowej):
1 1/4 kg sera białego, dwukrotnie mielonego
1 1/3 szklanki cukru
2 opakowania budyniu śmietankowego (80 g)
1 szklanka śmietanki 36%
1 szklanka mleka
1 szklanka oleju z pestek winogron
2 całe jajka i 4 żółtka

– na bezę:
6 białek
szczypta soli
150 g cukru
150 g mielonych migdałów
1 łyżka mąki
1 łyżka bułki tartej

– do dekoracji:
polewa czekoladowa lub cukier puder

Jak zrobić?

1. Ciasto
Mąkę z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem przesiewamy na stolnicę. Dodajemy masło i smalec i dokładnie siekamy. Formujemy kopczyk, w środku robimy dziurkę i dodajemy jajko i żółtka. Szybko zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy i wyklejamy nim spód blachy (ja dół wykładam papierem a boki smaruję masłem i wysypuję bułką tartą).

2. Masa serowa
Do dużej miski wkładamy wszystkie składniki na masę serową i dokładnie miksujemy. Masa powinna mieć konsystencję gęstej śmietany. Wylewamy na ciasto.

3. Beza
Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodajemy cukier i dalej miksujemy. Następnie dodajemy migdały, mąkę i bułkę tartą i dokładnie delikatnie mieszamy. Ostrożnie wykładamy na masę serową.

Ciasto pieczemy w temperaturze 180°C przez 1 godzinę i 20 minut. Należy pilnować, aby wierzch się nie przypalił. (Mój bardzo szybko ściemniał, więc przełączyłam piekarnik na grzanie tylko od dołu.)

One thought on “Sernik z bezą migdałową / Cheesecake with almond meringue

Skomentuj

