Pumpkin pie



Hmmm… Dopóki pierwszy raz nie zrobiłam tego ciasta i nie spróbowałam, nie sądziłam, że coś, czego składnikiem jest dynia (sam pomysł wydawał się dziwny), może być tak dobre. Ciasto przepyszne na zimno. Jak to mam w zwyczaju (jako że jestem niecierpliwa) raz ciasto dyniowe zjadłam lekko ciepłe (na tyle, aby trzymał się krem) i zastanawiałam się, co tym razem zrobiłam nie tak, bo naprawdę mi nie smakowało. Następnego dnia spróbowałam jeszcze raz ciasto wyjęte prosto z lodówki. Okazało się, że wszystko jest jak być powinno. Dlatego nie spieszmy się i dajmy ciastu ochłonąć, efekt będzie naprawdę dobry : )
Oryginalny przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki.

Składniki:

ciasto:
250 g mąki pszennej
150 g zimnego masła
1 łyżeczka soli
szczypta cukru
1 jajko
1 łyżka zimnego mleka

nadzienie:
2 szklanki dyniowego puree
1 szklanka śmietany kremówki
2 jajka
1 żółtko
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej
pół szklanki cukru
szczypta soli
zmielone przyprawy: 2 łyżeczki cynamonu, 1 łyżeczka imbiru, 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej, 1/4 łyżeczki goździków, 1/4 łyżeczki kardamonu

krem:
szklanka śmietany kremówki
250 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru

Jak zrobić?

1. Mąkę, masło, sól, cukier i jajko zagniatamy (mąkę wysypujemy na stolnicę, robimy w niej dołek i umieszczamy w nim pozostałe składniki). Na końcu dodajemy mleko. Z ciasta formujemy kulkę, zawijamy ją w folię i wkładamy do lodówki na 30 minut.

2. Głębszą formę do tarty smarujemy masłem. Schłodzone ciasto rozwałkowujemy i wykładamy nim formę. Nakłuwamy widelcem i pieczemy przez 20-25 minut (do zarumienienia spodu) w piekarniku nagrzanym do 200°C. Po tym czasie ciasto wyjmujemy i zostawiamy, aby lekko ostygło.

3. Wszystkie składniki na nadzienie umieszczamy w misce i łączymy za pomocą trzepaczki. Nadzienie wylewamy na podpieczony spód i wkładamy z powrotem do piekarnika nagrzanego do 220°C na 15 minut. Potem obniżamy temperaturę do 180°C i pieczemy kolejne 40-50 minut. Wyjmujemy z piekarnika i zostawiamy do ostygnięcia.

4. Gdy ciasto będzie już zimne, zajmujemy się kremem. Śmietankę ubijamy. Dodajemy cukier puder i na końcu mascarpone. Wykładamy na ciasto i chowamy je do lodówki. Ja zwykle z wierzchu posypuję jeszcze cynamonem…

Smacznego : )
Skomentuj

